Blog Listem

10 Ağustos 2014 Pazar

NASIL İSTERSİN?


NASIL İSTERSİN?
İsteseydi her kulunu
Aynı yaratırdı
Yaradan.
Aynı giysiyi
Giydi diye
Sızlanan sen.
Benim sana benzememi
Nasıl istersin?
Üstün sanırsın kendini,
Sınıflandırma  beni.
Özgür bırak düşüncemi
Sokma beni kalıbına.
Kardeşin bile benzemezken sana,
Benim sana benzememi
Nasıl istersin?
Ne kadar sıkıcı olurdu,
Tek renk olsaydı dünya.
Beyazını,siyahını,
Sarısını,mavisini,
Ayırırsın rengini.
Seçersin sana uyanı.
Yaradanın seçitiği rengi,
Beğenmezken sen,
Benim seni beğenmemi
Nasıl istersin?
Irkçı olmadan
Soyun ile övün.
Hoşgörü en büyük erdemdir.
Vatan için çalış,
Uygarlığa taşı onu.
Budur gerçek milliyetçilik,
Irkçılığın yoktur sonu.
                            Turgay Kaplan

2 yorum:

  1. Art arda çok şiir okumayı sevmem o yüzden şiirlerinizi teker teker yavaşça okuyorum.Güzeller. Genelde çok serbest yazmışsınız ve pek imge kullanmamayı tercih etmişsiniz. Epeydir de yazıyorsunuz gibi. Sanki benden daha tecrübelisiniz :) Bakınca her konudan bir şeyler yazabilirsiniz sanırım. Sizden bir tane de imgeli şiir okumak isterim. Sadece yorum yapmak istemiştim, tabi yazan sizsiniz karışamam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper.Çok doğru bir tespit.Ben gerçekci yazmaya çalışıyorum,eksiklerim şiirlerimde metafor ve imgeye pek yer vermiyorum..Ben şiir yazmaya senin yaşlarda başladım.ilk şiirimi lise 1 de yazdım.Liselerarası şiir yarışmasına katıldım,il birincisi oldum ondan sonra hep yazdım.şiirlerim gazete ve dergilerde yayınlandı.Şimdi facebook ve sitem sayesinde daha çok kişiler ulaşıyor.İmgeli şiir yazmayı deneyeceğim.En çok istediğim de metafor.selamlar,sevgiler..

      Sil